Vragen over schade en defect

Help, mijn zending is beschadigd

Meldt schades zo snel als mogelijk en laat op de aflevernota een notitie maken indien de transportverpakking zichtbaar is beschadigd. Ook als u vermoedt dat het product niet beschadigd zal zijn.

Tip! Maak een foto met uw smartphone van de zending / verpakking als deze door de transporteur beschadigd wordt aangeboden. 

Is uw product beschadigd of beschadigd geleverd? Dat is erg vervelend, maar wij gaat dit voor u oplossen.

Aanmelden van uw product of transportschade kan rechtstreeks via contact.

Mijn bestelling is incompleet geleverd, wat nu?

Indien u meerdere producten heeft besteld, dan kan het zijn dat deze vanaf verschillende magazijnen worden verstuurd. Deelleveringen worden aangegeven op het verzendbericht die u per email krijgt toegestuurd. 

Heeft u toch het idee dat er iets ontbreekt van de levering, neem dan direct contact met ons op zodat wij na kunnen gaan wat de exacte status is van uw levering.

Waarom is de verzegeling van mijn kluisdeur verbroken?

Geen zorgen! Standaard wordt een kluis in de fabriek geassembleerd met een sleutelslot en vervolgens op voorraad gezet. Als u echter kiest voor een elektronisch codeslot, wordt het bestaande sleutelslot in de fabriek omgebouwd naar een codeslot. Hiervoor moet het veiligheidszegel (verzegeling) door de monteur worden verbroken om toegang te krijgen tot het slotgedeelte.

Na ombouw van het slot kan het af en toe voorkomen dat de monteur geen nieuwe security seal terug plaatst voordat de kluis wordt verzonden. Dit kan er wat vreemd uitzien, maar wees gerust, uw kluis is splinternieuw en volledig functioneel. Bovendien heeft dit geen invloed op de garantie, de dekkingswaarde of de goedkeuring voor uw verzekering.

We begrijpen dat dit enige verwarring kan veroorzaken, daarom kunt u via onze contactpagina een verzoek indienen voor een set nieuwe verzegelingen. Wij sturen u deze dan kosteloos toe, zo kunt u uw kluis weer veilig verzegelen.

Zijn jullie goed verzekerd, mocht er iets mis gaan?

Marzan Security B.V. is eigenaar van Outletkluizen.nl en heeft een adequate verzekeringen voor allel everingen en diensten, incl. plaatsen en verankeren. Ook onze service-partners en toeleveranciers hebben adequate verzekeringen voor hun diensten. 

Heeft u verder nog vragen over aansprakelijkheid? Neem contact met ons voor nadere informatie.

De onderkant van mijn kluis is beschadigd, hoe kan dat?

Met name zwaardere kluizen (vanaf circa 50 kg) zijn aan de onderzijde niet of niet fraai gelakt. Dit is normaal en heeft alles te maken met de productiewijze van een kluis.

Productiewijze van een kluis

In de basis bestaat een kluis uit een romp (dubbelwandige stalen box) en een deur. Beide worden gevuld met barrièremateriaal. Afhankelijk van het type kluis bestaat dit vulmateriaal uit een combinatie van staalplaten, beton aangevuld met staalvezels, getordeerde ijzeren staven, kunststoffen, hout, e.d. onderkant kluis

Nadat de kluis is afgevuld bereikt deze nagenoeg haar eind gewicht en is te zwaar om opgetild te worden. In de productiestraat wordt vanaf dit moment de kluis via een pallet, productplatform of rollenbaan door de fabriek getransporteerd. Ook in de lakstraat blijft de kluis op de bodem staan en worden alle kanten, behalve de onderkant, afgelakt. 

Nadat de lak droog is komt de kluis aan bij de afmontage waar sluitwerk, vergrendeling, schoten en slot worden gemonteerd. Het certificeringsplaatje wordt aangebracht en na een laatste controle wordt de kluis verpakt en vastgesnoerd op een pallet voor transport naar (uiteindelijk) de eindgebruiker.

Het is dus volstrekt normaal dat de kluis aan de onderzijde niet is afgelakt en mogelijk krassen heeft. Overigens kunnen deze krassen ook zijn ontstaan tijdens transport door spijkers in de pallet. 

De redenering is dat een kluis op de bodem wordt geplaatst en wordt verankerd en daarmee de onderkant nooit zichtbaar is. Vergelijk het met een onderkant een auto. Dit is geen zichtzijde en ook niet fraai afgewerkt.

Mijn Puck keysafe gaat niet meer open, wat nu?

Puck keysafe fabriekscode en werking

De Puck sleutelkluis geleverd met fabriekcodecode 3333. Om te openen draai de fabriekscode en draai vervolgens de zwarte behuizing linksom (tegen de wijzers van de klok in). Het witte streepje op de zwarte behuizing komt gelijk met de ribbel op de zilverkleurige montageplaat (voor het openen moet er minder dan een kwartslag gedraaid worden).

Testen Puck Keysafe

Als u de Puck wilt testen voordat u deze aan muur of kozijn bevestigd dan is het belangrijk dat de zwarte behuizing recht en vlak op de zilverkleurige montageplaat wordt geplaatst. Het witte streepje op de zwarte behuizing moet gelijk worden gericht met de metalen ribbel op de zilverkleurige montageplaat.

Vervolgens kan de Puck worden gesloten door de behuizing rechtsom (met de wijzers van de klok mee) te draaien.

Let echter goed op dat de zwarte behuizing in zijn geheel vlak tegen de montageplaat is gedrukt en deze zo houd tijdens het sluiten. Indien de behuizing niet goed vlak aansluit met de montageplaat dan grijpt deze mogelijkerwijs scheef op elkaar waardoor de sleutelkluis vast kom te zitten. Dit probleem kan ook ontstaan als het witte streepje van de zwarte behuizing niet gelijk wordt gehouden met de metalen ribbel op de zilverkleurige montageplaat. De Puck lijkt te sluiten maar in feite draait u de Puck vast omdat de verkeerde geleidingen in elkaar grijpen.

Puck sleutelkluis zit vast

Draai niet verder, maar terug! Indien dit niet lukt doordat de behuizing (te) vast zit, doe dan het volgende:

1. Controleer of de behuizing scheef op de montageplaat is geplaatst. Dit kunt u eenvoudig controleren door de Puck op tafel te leggen en rond te draaien.
2. Bepaal het het hoogste punt waar de Puck scheef zit.
3. Plaats de Puck sleutelkluis ondersteboven in uw handpalm.
4. Sla met een ferme tik (dit kan best hard) vervolgens op de montageplaat met een hamer de montageplaat los van de behuizing.

Puck keysafe code kwijt

Op het cijferslot van de Puck keysafe is altijd een code actief. Als u de code bent vergeten dan zit er niets anders op dan alle 10.000 combinaties te proberen. 

Er is geen noodcode of -procedure en ook de fabrikant kan de sleutelkluis niet openen. 

Elektronisch codeslot Salvus Torino functioneert niet meer

Om het codeslot van de Salvus Torino te bedienen moet eerst het slot uit de batterijspaarstand worden ontwaakt met <*> vervolgens code gevolgd door .

Om te openen: <*> 1 2 3 4 5 6

Batterijen

Bij zwakke batterijen lijkt het alsof het slot nog goed functioneert. Het geeft immers piepjes, lampjes branden en er is geen foutmelding na het invoeren van de gebruikerscode. Echter doordat de batterijen onvoldoende vermogen hebben kan het sluitwerk niet worden geopend. Vervang de batterijen door nieuwe A-merk batterijen (bij voorkeur Duracell). 

Nadat nieuwe batterijen in de houder zijn geplaatst, dient u deze even rond te draaien zodat deze goed contact maken. Het komt voor dat de batterijen in de houder zitten, maar het slot op geen enkele toetsaanslag reageert. Dan is er slecht contact of zijn de batterijen uiteraard geheel leeg.

Ik ben mijn code van mijn elektronisch codeslot vergeten, hoe krijg ik nu mijn kluis open?

Als u uw code bent vergeten, kunt u uw kluis wellicht openen met een andere ingestelde gebruikerscode of mastercode.

Wellicht is uw kluis geleverd met een noodsleutel. Veelal goedkope privekluizen worden standaard geleverd met een noodsleutel. De noodsleutel biedt dan uitkomst.

Indien u geen geldige code meer heeft en ook geen noodsleutel dan zit er niets anders op om uw kluis te laten openen door een specialist. Hiervoor zijn diverse specialistische techneken. Ook openboren en naderhand herstellen behoort tot de mogelijkheden. De kosten van het openen van een kluis hangen af van het type kluis in combinatie met het kluisslot.

Heeft u een klacht?

Outletkluizen.nl doet haar uiterste best om elke bestelling snel en nauwkeurig uit te voeren. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent over het product of de afhandeling van uw bestelling. Dat is vervelend en we hopen dan ook dat u contact met ons zult opnemen om te zoeken naar een oplossing.