Vragen over verzending

Gratis verzending

Al onze kluizen en brandkasten worden binnen Nederland en België gratis verzonden (uitgezonderd losse accessoires of opties nabesteld).

Gratis verzending betekent levering op de begane grond, aan of achter de eerste deur en zonder verticaal transport op het afleveradres. Het afleveradres moet per vrachtwagen via een verharde weg te bereiken zijn.

Indien er geleverd wordt op een (mini)pallet dan kan het zijn dat de levering niet door de eerste deur past. De zending zal dan -in overleg- aan de eerste deur of elders worden geplaatst. Houd hier rekening mee.

Hierop zijn uitgezonderd:

  • Waddeneilanden (NL), hiervoor geldt een toeslag en wordt na bestelling achteraf in rekening gebracht.
  • Nabestellen van sleutels en opties zoals bijv. legborden.

Bezorgmethodes

Gratis verzending

  • Levering aan / achter eerste sluiting zonder verticaal transport
  • Rechtstreekse levering door TransMission of vergelijkbare logistieke partner
  • Op werkdagen tussen 8:00-18:00

Installatie

  • Levering door installatieteam (levertijd + 1 week)

Full service installatie

  • Kluizen tot max. 140 kg en 90 cm hoog
  • Leveren, plaatsen en verankeren op gewenste plek
  • In overleg op afspraak

Plaatsen begane grond of verdieping per lift

  • Leveren, plaatsen en verankeren op gewenste plek
  • In overleg op afspraak

Plaatsen onder bijzondere omstandigheden

  • Voor afwijkende situaties, plaatsen met kraan, takelportaal, e.d.
  • In overleg op afspraak

Afhalen

  • Mogelijk in Breda, Nederland.

Met welke vervoerders werken wij samen?

Wij werken samen met verschillende vervoerders, afhankelijk van het door u bestelde product wordt een vervoerder toegewezen. De vervoerders waar wij het meest mee samenwerken zijn, PostNL, Transmission, Bpost, DPD, DHL, Schenker en GLS.

Leveringen met PostNL, DPD, DHL en Bpost

  • Leveringen volgende dag op maandag t/m zaterdag (niet op zon- en feestdagen).
  • Indien u niet thuis bent dan wordt het pakket afgegeven bij het dichtbijzijnde afhaalpunt. Zie track en trace voor nadere informatie waar u uw zending kunt afhalen.

Leveringen met Transmission

  • Levering volgende werkdag op maandag t/m vrijdag) tussen 8:00-18:00. 
  • Op dag van levering ontvangt u van Transmssion een email update met tijdsindicatie.
  • Indien u niet thuis bent wordt er een bericht achtergelaten door de transporteur. U kunt vervolgens aangeven wanneer u een 2e bestelling bestelling wenst. Zie ook track en trace voor nadere informatie omtrent uw zending.
  • Afhalen is ook mogelijk bij het betreffende distibutiepunt van Transmission. U kunt hiervoor rechtstreeks een afspraak maken met Transmission
  • Indien de zending na meerdere pogingen niet kan worden afgeleverd dan wordt deze (automatisch) retour gestuurd.

Track en trace

Doordat wij verder investeren in onze service kunnen wij bij de meeste leveringen een track en trace code aanleveren. De track en trace wordt meegestuurd met het verzendbericht en per email gestuurd naar het opgegeven emailadres. Indien track en trace beschikbaar is kunt u ook uw zending zelf traceren via "Traceer uw zending"

Installatie (leveren, plaatsen, verankeren)

Heeft u gekozen voor plaatsing en verankering van uw kluis? 

Uw kluis wordt dan, zonodig voorzien van gekozen opties en sloten, verzendgereed gemaakt voor het installatieteam. Zodra de kluis daar is aangekomen wordt er telefonisch contact met u opgenomen voor en afspraak. U dient rekening te houden met enkele werkdagen aanlevertijd aan het installatieteam. Mocht u toch graag een status update? Neem contact met ons op voor nadere informatie.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

In principe leveren wij iedere bestelling zo spoedig als mogelijk uit. Bij ieder product staat vermeld wat de verwachtte levertijd is. 

Uiteraard is het uitleveren van bestellingen afhankelijk van beschikbaarheid en eventuele ombouw van slotconfiguratie of andere opties. Mocht het door u bestelde product onverhoopt uitverkocht zijn, dan ontvangt u hiervan telefonisch of per e-mail bericht. 

Bij installatie van uw kluis moet uw rekening houden met levertijd + 1 week. Installatie gebeurt altijd op afspraak.

Leveren jullie ook op zaterdag?

Kluizen tot 30 kg leveren wij op zaterdag via PostNL. Kluizen boven de 30 kg leveren op werkdagen tussen 8:00-18:00 en bij grote drukte kan er ook voor of na deze tijden geleverd worden.

In principe leveren wij uw bestelling altijd zo snel als mogelijk uit.

Wenst uw levering op een specifieke dag? Neem contact met ons voor de mogelijkheden.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik de bezorger gemist heb?

Afhankelijk van de vervoerder volgt er een nieuwe bezorgafspraak of gaat het pakket naar een afhaalpunt. Pakketten die met PostNL worden verzonden, gaan na 1 bezorgpoging direct naar een afhaalpunt bij u in de buurt. Houd uw track en trace goed in de gaten om te zien waar en wanneer uw bestelling daar afgehaald kan worden. 

Bij zendingen via TransMission, DPD, DHL of GLS, ontvangt u vaak een niet-thuis bericht in de brievenbus of per e-mail. U ziet dan wanneer de bezorger opnieuw langskomt of hoe u zelf een nieuwe bezorgafspraak kunt maken met de vervoerder.

Kan ik een afwijkend leveradres invoeren?

Dit is geen enkel probleem. Factuur- en afleveradres kunnen van elkaar verschillen. Op de afrekenpagina van Outletkluizen.nl kunt u kiezen voor een afwijkend afleveradres. Als u niets aangeeft, dan is het factuuradres gelijk aan het afleveradres.

Heeft u meerdere afleveradressen? U dient dan meerdere bestellingen in te voeren. Hiervoor het het meest eenvoudige als u een eerst account aanmaakt. In uw account kunt u vervolgens meerdere adressen opgeven.

Lukt het niet of wenst u hulp bij het plaatsen van een bestelling? Neem contact met ons op en wij maken het voor u in orde.

Discrete levering

Outletkluizen.nl is zich bewust dat een discrete levering belangrijk is voor al onze klanten.

Reclame op vrachtwagens van Outletkluizen.nl? Uiteraard niet, nooit!

Rechtstreekse levering zonder installatie wordt verzorgd door logistieke partners zoals PostNL, DPD, GLS, DHL, UPS en Transmission. Op de wagens van deze partners bevindt zich geen reclame, afbeeldingen of verwijzingen van kluizen, brandkasten of aanverwante producten.

Full color verpakking

Over het algemeen zijn goedkope kluizen en brandwerende boxen verpakt in een full-color verpakking. Deze kluizen worden ook verkocht in een bouwmarkt of ijzerwarenwinkel waar een mooie presentatie belangrijk is. Om deze kluizen discreet te versturen bieden wij optioneel een discrete verpakking aan.

Afhankelijk van de grootte van het product verpakken wij deze in een omdoos of wikkelen deze in zwarte folie. Op deze manier is de full-color verpakking niet langer zichtbaar. Overigens bieden wij bij nagenoeg alle kluizen en brandkasten discrete verpakking aan. Deze kunt u eenvoudig meebestellen indien u het product in de winkelwagen plaatst.

Pakbon

Om verdere discretie door te voeren staat op bijgevoegde pakbon niet onze handelsnaam Outletkluizen.nl, maar de afkorting "OL" vermeld. Houd hier rekening mee.

Burenlevering

Indien mogelijk hebben wij ook ingegereld dat er niet bij de buren wordt geleverd. Dit wisselt echter per logistieke partner en kunnen derhalve geen 100% garantie geven. Als u ook dit wilt uitsluiten dan is afhalen van uw kluis wellicht een goede optie.

Kluis afhalen in Breda

Liever geen levering aan huis? Ook afhalen van uw kluis behoort tot de mogelijkheden. Voor het afhalen van uw bestelling kunt u terecht bij ons in Breda. 

Houd rekening met het volgende

  • Kleine en lichte kluizen tot 30 kg worden verstuurd met PostNL/DHL/DPD, e.d. en kunnen NIET worden afgehaald. Via de betreffende vervoerders bestaat vaak de mogelijkheid om de zending af te halen bij een van hun depo's. Indien mogelijk kan dit rechtstreeks met de vervoerder worden geregeld.
  • Via track en trace, telefonisch en/of per email houden wij u op de hoogte van de zending. Zodra de zending is aangekomen kunt u het product afhalen. 
  • Levertijd +1-2 werkdagen. Afhalen binnen 1 week na aankomst.
  • Neem kopie bestelling en / of factuur mee bij het afhalen eventueel met geldige legitimatie.
  • Het gewicht van een kluis kan hoog zijn. Zorg voor passend vervoer, alsook voor de juiste hulpmiddelen voor het uitladen op uw eindbestemming.
  • Bij ons in Breda kunt u contant afrekenen. Als u dit wenst neemt u het beste vooraf contact met ons op. Betaling kan ook via onze webshop met de beschikbare betaalmethodes.
  • Bestel niet zelf via onze website. Onze processen zijn volledig geautomatiseerd en na bestelling wordt deze direct verwerkt en verstuurd. Afhalen is dan niet meer mogelijk.

Houdt er rekening mee dat er een aantal zaken handmatig gestart moeten worden om alles in goede banen te leiden. Ook sturen wij u een betaallink zodat de betaling online kan worden voldaan. Houd rekening met extra verwerkingstijd van een paar werkdagen.

U wilt een kluis afhalen? Ga naar contact om een afhaling te regelen.

Leveren jullie de kluis bij mij binnen?

Doordat het gewicht van kluizen sterk varieert moet er rekening worden gehouden met een aantal zaken:

Levering van een kluis tot 30 kg

  • Indien de kluis minder dan 30 kg weegt dan wordt deze door de chauffer overhandigd zoals bijv. een elektrische tandenborstel
  • Chauffeur komt bij u aan de deur of entree (flat, appartement, e.d.) en brengt de zending niet naar boven, slaapkamer of kelder

Levering van een kluis vanaf 30 kg

Bij een kluis met een gewicht meer dan 30 kg veranderen
er een aantal zaken.

  • Kluis vanaf 30 kg wordt geleverd op een (mini-)pallet
  • Chauffeur heeft een pompwagen om de zending correct af te leveren
  • Chauffeur kan met de pompwagen geen hoogtes overbruggen en levert aan 1e deur (en moet dus stoppen bij 1e drempel)
  • U dient zelf de kluis naar binnen te brengen (uitzonderingen daargelaten)

Ik woon in een appartement met een lift op 1 hoog, brengt de chauffeur mijn zending tot aan mijn voordeur?

De chauffeur heeft als opdracht om de zending af te leveren bij het opgegeven adres. Interne verplaatsing in het pand (woonhuis, appartement, kantorenpand) maakt daar geen onderdeel van uit.

Als u op 1 hoog woont in een appartment dan wordt de zending bij de entree afgeleverd. Als de chauffeur met pompwagen niet door de doorgang kan of als er een drempel is dan wordt de zending buiten weggezet. Houd hier rekening mee.

Iedere situatie is anders en het blijft mensenwerk. Chauffeurs staan regelmatig onder hoge druk om alle zendingen tijdig af te leveren. Houd hier rekening mee.


De kluis hoeft maar 1 meter van mijn voordeur geplaatst te worden, kan de chauffeur mij helpen te plaatsen?

De chauffeur heeft als opdracht op de zending af te leveren bij het opgegeven adres. Interne verplaatsing in het pand (woonhuis, appartement, kantorenpand) maakt daar geen onderdeel van uit.

Ook al is de interne verplaatsing nog zo beperkt de chauffeur heeft geen hulpmiddelen om de kluis correct te plaatsen. Daarnaast staat de kluis op een pallet in verpakking en om te kunnen plaatsen moeten deze beide verwijderd worden.

Iedere situatie is anders en het blijft mensenwerk. Chauffeurs staan regelmatig onder hoge druk om alle zendingen af te leveren. Houd hier rekening mee.


Hoe krijg ik mijn kluis op de juiste plek?

Als u geen hulp of middelen hebt om de kluis zelf te plaatsen dan kunt u gebruik maken van onze installatieservice. Bij deze service wordt u compleet ontzorgt en wordt de kluis op de gewenste plek geplaatst en verankerd conform eisen verzekeraars en Europese normering.